Перевірка лакофарбового покриття автомобіля. Навіщо і для чого?
Навіщо і для чого перевіряти лакофарбове покриття?
Завдяки появі товщиномірів, може скластися враження що ризик покупки аварійного автомобіля практично звівся до нуля. Чи так це насправді, яку інформацію дає нам цей прилад, чи варто беззастережно йому довіряти? Якою має бути товщина ЛКП у автомобіля?
Почнемо з того, що розповімо, як ця штука працює. Ви, напевно, бачили їх в інтернеті, на авторинку, знаєте що такий "прилад" був у знайомих. Озброївшись їм, поспішайте перевірити бажаний автомобіль і швидше їм заволодіти. Товщиноміри бувають різні, ми не станемо заглиблюватися в тонкощі, задача їх одна - показати товщину лакофарбового покриття автомобіля. До кожного приладу додається таблиця, в якій вказані допустимі норми для поширених марок. У німецьких - товщі, в корейських - тонше, але так чи інакше заводські показники залишаються в межах 80-150 мікрон. Ми спеціально вказали майже подвійне перевищення від мінімальних значень, так як вже писали - десь тонше, десь товще. Припустимо, перевіривши товщиноміром автомобіль, ви знайшли 2 деталі зі значеннями 250-300 мікрон, на одній - близько 2000. Чи варто розвернутися і продовжити пошуки? Про що говорять ці цифри? Ми постараємося показати на конкретному прикладі.
 На фотографії Honda Accord з пошкодженим заднім крилом. Чи є таке пошкодження таким, що робить цей автомобіль небезпечним і не придатним для експлуатації? Ні. Так як це заднє крило, його рихтують, замінити його не так просто, як переднє, або ж двері. Наступне фото - цей же автомобіль, з уже виконаними роботами з рихтування та фарбування. Показання толщиномера зашкалюють - понад 2000 мікрон! Варто навчитися правильно розшифровувати інформацію, яку дає нам товщiномiр. При заміні крила в цьому автомобілі на нове, ми б отримали свідчення про подвійний шар фарби максимум, а то і зовсім в "+ -" межах норми, так як фарба наносилася на не фарбовану раніше деталь. Тільки лише вгорі на стійці, і в місцях зварювання крила з кузовом був би зварений шов. Не знаючи цього нюансу, можна прийняти деталь як заводську. Що в даному випадку краще, деталь після рихтування, або ж вирізана частина кузова і встановлена нова? Сподіваємося, відповідь очевидна.
А що, якщо перевірка лакофарбового покриття показала зашкалювання на передніх крилах і капоті? Нескладно здогадатися про ДТП в історії цього авто. Коли ми бачимо подібні випадки, CarFinder не рекомендує проводити подальший огляд. Великий шар шпаклівки на деталях, які підлягають заміні при ДТП - говорить про економію на відновленні даного автомобіля. Нам він більше не цікавий.
Наступна ситуація - товщина ЛКП в межах норми. Це вдача! Але варто не забувати, що вони можуть бути замінені на нові. Варто уважно оглянути місця їх кріплень, стан болтів, кріплення фар, чи нічого не зламано, чи немає слідів від малярного скотча і інші нюанси, які знають автоексперти.
Дивимося далі!
Двоє дверей в межах 300 мікрон. Звичайно, це не приємно. Ви розраховували на машину в заводському забарвленні. Давайте проаналізуємо глибше. Фарбований чи дверний отвір? Якщо нi, можна говорити про просту подряпину, і деталі перефарбували з естетичної точки зору. Ви б вчинили аналогічно.
Двері не фарбовані, отвір - забув перевірити! А дарма. Елементарно, двері можуть бути нові або з розбирання, в колір. Бічний удар, пошкодження порогу, з високою ймовірністю могли спрацювати подушки безпеки.
Фарбування "під прилад" - що це таке? Технічний прогрес не стоїть на місці, станції технічного обслуговування навчилися фарбувати кузовні елементи не помітно для товщиномірів. Робиться це шляхом зняття старого шару фарби до підстави. При високій майстерності маляра, виявити таку перефарбовану деталь досить складно. Але секрети є, і про них ми напишемо окремо, в наступних статтях.